>
>
>
>
ZANIKAJÚCE A VZNIKAJÚCE ZAMESTNANIA V SEKTORE
ZANIKAJÚCE A VZNIKAJÚCE ZAMESTNANIA V SEKTORE
Predpokladaný dôvod zániku
- Administratívny pracovník v logistike – Z dôvodu zavádzania elektronizácie a digitalizácie dokumentov
- Pokladník a predavač lístkov vo VOD – Predpokladaný postupný zánik vplyvom zavádzania a využívania predajných automatov na lístky a tiež používaním mobilných aplikácií
- Špecialista cestovných poriadkov – Bude nahradený „Analytikom správy digitálnej infraštruktúry“
- Pomocný pracovník v sklade (skladový manipulant) – Predpoklad zániku v dôsledku nástupu automatizovaných skladových systémov. Do budúcna sa predpokladá len ponechanie pracovníka v sklade
- Špecialista pre správu a údržbu železničnej infraštruktúry – Analytik správy digitálnej infraštruktúry
- Dispečer, výpravca v železničnej doprave – Pri diaľkovom dispečerskom riadení dopravy postupne bude zbytočný na diaľkových reláciách a centralizovanom riadení dopravy
Predpokladaný dôvod vzniku
- Operátor autonómnych vysokozdvižných vozíkov a AGV ťahačov – Bude dozerať na fungovanie AGV zariadení v logistických skladoch v riadiacej miestnosti pre operátorov a prípadne bude zabezpečovať niektoré technické práce ako je ich pravidelná kontrola a pod.
- Manažér dodávateľského reťazca – Komplexne bude vyhodnocovať dodávateľský reťazec s využitím nástrojov inteligentnej mobility – s vplyvom na celospoločenskú pôsobnosť takéhoto reťazca. Doposiaľ to bolo riadenie SCM – komplexné riadenie dodávateľského reťazca, teraz to bude SSCM – teda aj sociálny vplyv riadenia dodávateľského reťazca s využitím nástrojov udržateľnej a inteligentnej mobility, t.j. využívanie smart technológií a v oblasti skladovania a spracovania údajov, konektivity, blokchainu, digitálnych platforiem a spracovania veľkých dát. Pomocou analýzy a zariadení na spracovanie údajov, umelej inteligencie a využitím internetu vecí. Teda bude sa klásť dôraz na trvalo udržateľný logistický reťazec/trvalo udržateľné dodávateľské reťazce.
- Analytik správy digitálnej infraštruktúry – Jeho úlohou bude vyhodnocovať úroveň riadenia dopravných systémov, vzájomnú konektivitu medzi jednotlivými článkami prepravného reťazca s využívaním inteligentných dopravných systémov v mobilite a úroveň vyhodnocovania mobility ako služby. Vyhodnocovanie mobility ako požiadavky na procesy v reálnom čase z hľadiska plánovania, rezervácií a platenia. Medzi jeho priority bude patriť plnenie hlavných výziev pri nasadení aplikácií Smart Mobility z pohľadu zlepšenia akceptácie zo strany používateľov a verejnosti, rozvoj životaschopných obchodných prípadov, zaručenie súkromia údajov, zabezpečenie harmonizovanej a bezpečnej infraštruktúry zdieľania údajov a zabezpečenie interoperability medzi krajinami/regiónmi a režimami prepravy.
- Pilot na diaľku – Osoba, ktorá bude schopná vykonať let s bezpilotným lietadlom a riadiť ho musí byť držiteľom povolenia na lietanie bezpilotného lietadla, kedy buď je pilot držiteľ akéhokoľvek preukazu pilota v súlade s Nariadením EÚ č. 1178/2011 v platnom znení a potom len musí vykonať teoretickú skúšku z predmetu letecké právo a postupy RLP a potom praktickú skúšku alebo musí vykonať skúšky v celom rozsahu.