Charakteristika:
Online vzdelávanie si vyžaduje zapojenie pracovnej stanice do počítačovej siete (intranet, internet). Distribúcia učebných materiálov a komunikácia medzi účastníkmi výučby sa deje prostredníctvom sieťových
komunikačných prostriedkov. Príkladom je vzdelávanie cez internet. Internet je možné využiť vo vzdelávaní troma základnými spôsobmi:
internet ako výučbový prostriedok v tradičnej forme výučby,
internet ako zdroj učebných informácií pre dištančnú formu výučby,
riadená výučba využívajúca internet ako výučbové prostredie.
Vzhľadom k presunu veľkej časti spoločnosti do domáceho prostredia sú práve takéto interaktívne vzdelávania na vzostupe, pričom tematicky nie je takáto forma vzdelávania nijako obmedzená. Zároveň vznikajú rôzne platformy, kde môžu ľudia takéto formy kurzov, konzultácii a vzdelávania ponúkať a vyhľadávať.
Nároky na študujúceho pri online vzdelávaní sú podstatne odlišné než pri prezenčnom štúdiu. Študujúci si musí dobre plánovať čas, rozvrhnúť štúdium a ostatné aktivity tak, aby dodržal termíny skúšok, odovzdávanie samostatných úloh či projektov. Od účastníka online vzdelávania sa vyžaduje, aby bol dostatočne vysoko motivovaný, aktívny a schopný pracovať samostatne a v neposlednom rade musí byť ochotný a schopný prevziať zodpovednosť za svoje vlastné štúdium. On-line kurzy umožňujú interakciu nielen medzi inštruktorom a študujúcimi, ale i medzi účastníkmi navzájom, a to diskusiou a kritikou práce ostatných. Interakcia v e-learningu je recipročná aktivita, obojsmerná komunikácia
medzi ľuďmi a prístrojmi. Je možné špecifikovať dva hlavné druhy interakcie:
interakciu medzi študujúcim a učivom a interpersonálnu interakciu, či už vo vzťahu lektor – účastník alebo medzi účastníkmi navzájom.