>
>
>
Identifikácia kľúčových a kritických činiteľov
Identifikácia kľúčových a kritických činiteľov
Kritické činitele
Kritické činitele (Obchod)
- nízka spotrebiteľská gramotnosť v oblasti ochrany práv spotrebiteľa
- obsadzovanie pracovných miest nekvalifikovanými zamestnancami
- nízka úroveň pridanej hodnoty v obchode v porovnaní s EÚ
- regionálna nerovnomernosť v zastúpení kvalifikovanej pracovnej sily
- pomalý rast kvality služieb
- náhrada ľudských interakcií v maloobchode automatizovanými procesmi
Kritické činitele (Cestovný ruch)
- nedostatočná propagácia (marketing) Slovenska ako cieľovej krajiny cestovného ruchu
- nedostatok finančných prostriedkov zabezpečujúcich rozvojové aktivity
- neuspokojivá znalosť cudzích jazykov obyvateľstva
- nedostatočný kúpyschopný dopyt na Slovensku
- výrazná orientácia cestovných kancelárií na výjazdový cestovný ruch
- náhrada ľudských interakcií automatizovanými procesmi
- nedostatočný rozvoj a kvalita dopravnej infraštruktúry
Kľúčové činitele
Kľúčové činitele (Obchod)
- kvalitné investičné prostredie
- významný zamestnávateľ v národnom hospodárstve
- vysoký podiel materiálovej výroby, bohatá tradícia živnostenských remesiel
- zvýšenie prílevu zahraničných investícií
- zlepšenie digitálnych a podnikateľských zručností pracovnej sily
- odstraňovanie administratívnych bariér podnikania
- zvýšený počet kvalifikovanej pracovnej sily z radov mladých absolventov stredných a vysokých škôl
Kľúčové činitele (Cestovný ruch)
- kultúrny a prírodný potenciál (najmä chránené krajinné oblasti, národné parky) pre rozvoj cestovného ruchu
- kultúrne dedičstvo, ľudové umenie, hudba, zvyky, remeslá, folklór, architektúra, kultúrne programy, festivaly
- dostatočná sieť a kvalita ubytovacích kapacít
- využitie eurofondov na podporu rozvoja regiónov v rámci cestovného ruchu
- otvorený trh cestovného ruchu na Slovensku vyplývajúci aj z členstva Slovenska v EÚ
- zvýšený počet kvalifikovanej pracovnej sily z radov mladých absolventov vysokých škôl