Táto stránka neobsahuje aktuálne výstupy práce sektorových rád.
Stránka je archív výstupov projektu Sektorovo riadené inovácie (apríl 2019 – december 2022)
Ministerstva práce, sociálnych vecí a rodiny SR.

Metodik v oblasti výchovy a vzdelávania

Metodik v oblasti výchovy a vzdelávaniaMetodik v oblasti výchovy a vzdelávania sa špecializuje na tvorbu metodík a postupov pre vzdelávacie programy na rôznych úrovniach vzdelávania. Uplatní sa vo formálnom aj neformálnom vzdelávaní a môže pracovať v rámci školských zariadení od predprimárneho až po post-sekundárne vzdelávanie. V inštitúciách, ktoré nie sú primárne vzdelávacími inštitúciami, ale poskytujú vzdelávacie programy, spolupracuje na príprave vzdelávacích programov. Na pozíciách v štátnych inštitúciách ako ministerstvá a ich priamo riadené organizácie alebo v rámci regionálnych štruktúr verejnej správy v oblasti výchovy a vzdelávania spolupracuje na tvorbe a modifikovaní vzdelávacích programov. Najmä usmerňuje pri určovaní najvhodnejšej formy vzdelávacieho procesu a pri spracovaní obsahu vzdelávania. Metodik navrhuje postupy pri riešení prierezových tém vo vzdelávaní a usmerňuje tvorcov obsahu vzdelávania. Môže sa špecializovať na konkrétnu cieľovú skupinu, resp. stupeň vzdelania, a navrhovať pre ňu vhodné vzde...
viac...
Sektorová rada
Sektorová rada pre vzdelávanie, výchovu a šport
Kód/revízia
500100/1
Garant
Konfederácia odborových zväzov SR
Alternatívne názvy
ENEducation and training methodologist
Odporúčaná úroveň vzdelania
T ?
SKKR
Úroveň 7
EKR
Úroveň 7
ISCED 2011
767
Regulácie
Výkon tohto zamestnania nie je regulovaný osobitným právnym predpisom.
Certifikáty a ďalšie písomné osvedčenia
Legislatívny rámec
Na výkon tohto zamestnania sa zo zákona nevyžaduje žiaden certifikát, ani písomné osvedčenie.

Na výkon tohto zamestnania sa neodporúča žiaden certifikát, ani písomné osvedčenie.
Ďalšie vzdelávanie
Na výkon tohto zamestnania sa neodporúča žiaden certifikát, ani písomné osvedčenie.
Odborná prax
Na výkon tohto zamestnania sa odborná prax odporúča v období 60 mesiacov.
ISCO-08
2351
SK ISCO-08
2351002
ESCO
745
SK NACE Rev. 2
P85
CPA 2015
P85
Príslušnosť k povolaniu
2351002

Kompetencie

Matematická gramotnosť
6
Mediálna gramotnosť
6
Environmentálna gramotnosť
6
Ekonomická a finančná gramotnosť
6
Komunikačné kompetencie – štátny/materinský jazyk
7
Komunikačné kompetencie – cudzí jazyk
7
Digitálna gramotnosť
7
Občianske kompetencie
7
Zdravotná gramotnosť
7
Sociálne kompetencie
7
Osobnostné a emocionálne kompetencie
7
Schopnosť učiť sa
7

Stupeň EKR:

1
primárne vzdelanie
5
vyššie odborné vzdelanie
2
nižšie stredné odborné vzdelanie
6
vysokoškolské vzdelanie I. stupňa
3
stredné odborné vzdelanie
7
vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
4
úplné stredné odborné vzdelanie
8
vysokoškolské vzdelanie III. stupňa
Organizovanie a plánovanie práce
V
Vodcovské schopnosti
P
Podnikavosť
P
Analytické myslenie
V
Kritické myslenie
V
Strategické a koncepčné myslenie
V
Tvorivosť (kreativita)
P

Úroveň ovládania:

E
elementárna
P
pokročilá
V
vysoká
predškolské vzdelávanie a výchova
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
obsah, formy, metódy a postupy vzdelávacej a lektorskej činnosti
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
metódy identifikácie vzdelávacích potrieb a stanovovanie cieľov
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
metódy, formy a obsah vzdelávania
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
vzdelávanie a výchova v základnom školstve
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
vzdelávanie a výchova v strednom školstve
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
metódy a postupy vyučovania všeobecnovzdelávacích predmetov
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
školská legislatíva, predpisy, dokumenty, metodické materiály a povinná špeciálno-pedagogická dokumentácia
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
pedagogický, psychologický a sociálny základ výchovného procesu
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
metodika vzdelávania odborných predmetov
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: Hromadné on-line vzdelávanie a on-line kurzy
7
postupy tvorby výchovno-vzdelávacích aktivít v práci s mládežou
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
metodika tvorby výchovno-vzdelávacích aktivít a programov v práci s mládežou
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
formálny systém vzdelávania, štátny vzdelávací program, školský vzdelávací program
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
metodika tvorby školského vzdelávacieho programu
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: Mobilné zariadenia vo vzdelávaní
Otvorené vzdelávacie možnosti
Online vzdelávanie
7
metódy identifikácie modelov integrácie a trendov inkluzívnej pedagogiky
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
metódy tvorby individuálneho výchovno-vzdelávacieho programu a charakteristiky základných princípov pri ich vypracúvaní, realizácii a hodnotení
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
projektovanie vzdelávania a vývoj kurikula
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: „Prevrátená učebňa“/hybridné vyučovanie
7
psychologické a sociálne faktory učenia sa
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
Inovácia: Sociálne médiá vo vzdelávaní
7
základné znalosti z predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, ochrany verejného zdravia a požiarnej ochrany; zásady bezpečnej práce a ochrany zdravia pri práci, zásady bezpečného správania na pracovisku a bezpečné pracovné postupy
Príznak: Prierezová
Perspektíva: Aktuálna
5

Stupeň EKR:

1
primárne vzdelanie
5
vyššie odborné vzdelanie
2
nižšie stredné odborné vzdelanie
6
vysokoškolské vzdelanie I. stupňa
3
stredné odborné vzdelanie
7
vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
4
úplné stredné odborné vzdelanie
8
vysokoškolské vzdelanie III. stupňa
orientácia v školskom vzdelávacom programe, učebných plánoch, osnovách a dalších učebných dokumentoch
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
orientácia v štátnych a školských výchovno-vzdelávacích programoch, v učebných plánoch, osnovách a v obsahu vzdelávania vo vyučovacích predmetoch
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
sledovanie platnej legislatívy a kontrola jej uplatňovania v súlade s internými predpismi organizácie
Príznak: Sektorová(22) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
orientácia v analytických metodických prístupoch a nástrojoch
Príznak: Sektorová(21) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
práca s kurikulami formálneho vzdelávacieho systému
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
rozpracovanie obsahu vzdelávacích programov
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
aplikácia princípov neformálneho vzdelávania a nových trendov do výchovno-vzdelávacích programov v práci s mládežou
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
vypracovávanie tematických plánov učiva na vyučovacie hodiny
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
plánovanie a projektovanie vzdelávania
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
rozloženie učebných osnov a vzdelávacích cieľov do jednotlivých tematických okruhov
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
metodické spracovanie konkrétnych pedagogických programov
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
navrhovanie, realizácia a vyhodnocovanie rôznych metód hodnotenia a sebahodnotenia študentov
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
analýza a reflektovanie všeobecno-pedagogických, všeobecno-didaktických a psychologických osobitostí učenia sa žiaka
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
tvorba programov integrácie a inklúzie detí a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
dodržiavanie opatrení na zaistenie bezpečnosti majetku a osôb pri poskytovaní poštových služieb a služieb zmluvných partnerov
Príznak: Sektorová(16) ?
Perspektíva: Aktuálna
6
lektorská činnosť
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
7
vedenie odborných tímov
Príznak: Sektorová(22) ?
Perspektíva: Aktuálna
6

Stupeň EKR:

1
primárne vzdelanie
5
vyššie odborné vzdelanie
2
nižšie stredné odborné vzdelanie
6
vysokoškolské vzdelanie I. stupňa
3
stredné odborné vzdelanie
7
vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
4
úplné stredné odborné vzdelanie
8
vysokoškolské vzdelanie III. stupňa

SZČ

Zamestnanie nemá vytvorenú verziu štandardu pre SZČ.

Pracovné prostriedky

Tlačoviny, textové dokumenty
Odborná literatúra
Zákony, vyhlášky, nariadenia
Kancelárske prostriedky
Kancelárske potreby (perá, zošity, bloky a ostatné kancelárske potreby)
Kancelárska technika malá (tlačiarne, faxy, skenery, telefóny, kalkulačky, stroje na úpravu dokumentov, prezentačná technika)
IT výpočtová technika (počítače, úložisko dát, káble a konektory, klávesnice, myši, software...)
Učebné a didaktické pomôcky (interaktívne tabule, prezentačná technika, mikrofóny, simulátory a pod.)

Profil práce

Charakter činností
Odborné nemanuálne práce ?
Práce v oblasti výchovy a vzdelávania ?

Postup práce
Bližšie neurčený postup práce ?
Rámcovo vymedzený postup práce ?

Vedenie podriadených pracovníkov
Vedenie tímu v administratíve (napr. oddelenia, referátu, koordinácia projektu a pod.) ?

Zodpovednosť za výsledky a hodnoty
Veľká zodpovednosť, prípadné straty sú veľké alebo ťažko odstrániteľné (nahraditeľné) ?

Inovácie

Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu
v rámci operačného programu ľudské zdroje.