Charakteristika:
Digitálme humanitné vedy možno podľa definície z učebnice The Digital Humanities: A primer for Students and Scholars (Digitálna humanitná veda: Základný šlabikár pre študentov a učencov) od Gardinerovej a Musta (2015) vymedziť ako „oblasť vedy, výskumu, ale i výučby v prieniku výpočtovej techniky a disciplín humanitných vied. Rozvoj v oblastiach humanitných vied, výpočtovej a digitálnej techniky predstavuje v praxi digitálnych humanitných vied širokú škálu tém, od kurátorov online zbierok až po data mining veľkých objemov dátových sád kultúrnych objektov. Digitálne humanitné vedy sa zaoberajú ako digitalizovanými, tak aj pôvodnými digitálnymi materiálmi, kombinujú metódy tradičných humanitných odborov (ako je história, filozofia, lingvistika, literatúra, umenie, archeológia, hudba a kultúrne štúdiá) a spoločenských vied s komputačnými metódami a nástrojmi (ako vizualizácia dát, vyhľadávanie informácií, dolovanie z dát, štatistiky, dolovanie z textu, digitálne mapovanie), a zahŕňajú aj digitálne publikovanie.“ S DH však súvisia aj štúdiá a teória nových médií, štúdiá hier a informačná veda, a to najmä pokiaľ ide o dizajn, projektovanie a analýzy (Digital humanities 2017).
Digitálne humanitné vedy sú rôznorodé a stále sa rozvíjajúce oblasti, ktoré zahŕňajú prax humanitného výskumu v informačných technológiách a prostredníctvom nich a skúmanie toho, ako sa môžu humanitné vedy vyvíjať prostredníctvom ich zapojenia do technológií, médií a výpočtových metód.
Vzdelávanie by sa mohlo orientovať na okruhy súvisiace s problematikou vzniku a využívania digitálnych zdrojov v humanitných vedách, technológie internetu a sietí, programovania, štruktúry dát a metadát, linkovania dát, dataminingu a textminingu.