Odborný pracovník poskytovania odborného poradenstva v oblasti sociálneho poistenia zabezpečuje poskytovanie kvalifikovaných odborných informácií o sociálnom poistení a rieši reklamácie a sťažnosti klientov. Realizuje odbornú poradenskú činnosť o sociálnom poistení, t.j. o nemocenskom poistení, dôchodkovom poistení (starobnom a invalidnom poistení), úrazovom poistení, garančnom poistení a poistení v nezamestnanosti. Poradenstvo vykonáva viacerými spôsobmi (osobne, telefonicky, elektronicky). Poskytuje informácie a rady pri riešení podnetov, reklamácií a sťažností klientov súvisiacich s výkonom činností Sociálnej poisťovne a o ich individuálnych účtoch....
Sektorová rada
Sektorová rada pre verejné služby a správu
Kód/revízia
496168/2
Garant
Združenie miest a obcí Slovenska
Odporúčaná úroveň vzdelania
M
SKKR
Úroveň 4
EKR
Úroveň 4
ISCED 2011
354
Regulácie
Výkon tohto zamestnania je regulovaný nasledovným právnym predpisom:
Zákon č. 552/2003 Z. z. o výkone práce vo verejnom záujme v znení neskorších predpisov
Certifikáty a ďalšie písomné osvedčenia
Výkon tohto zamestnania nevyžaduje žiaden certifikát, ani písomné osvedčenie.
Odborná prax
Na výkon tohto zamestnania sa odborná prax odporúča v období 6 mesiacov.
právne predpisy a pojmy v oblasti zaobchádzania s osobnými údajmi
Príznak: Sektorová(22) ?
Špecifikácia: Znalosť zákona o ochrane osobných údajov a zákona o slobodnom prístupe k informáciám.
Perspektíva: Aktuálna
4
metódy spracovania dát a údajov
Príznak: Sektorová(22) ?
Špecifikácia: Tvorba reportov z poradenskej činnosti.
Perspektíva: Aktuálna
4
informačný systém Sociálnej poisťovne
Príznak: Sektorová(21) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
právne predpisy a pojmy v oblasti sociálneho poistenia
Príznak: Sektorová(21) ?
Špecifikácia: Znalosť zákona č. 461/2003 Z.z. o sociálnom poistení v znení neskorších predpisov a súvisiace predpisy v oblasti sociálneho poistenia a zabezpečenia.
Perspektíva: Aktuálna
4
pravidlá evidovania korešpondencie, zmlúv a ďalších dokumentov
Príznak: Sektorová(22) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
pravidlá a administratívne postupy na archiváciu dokumentov
Príznak: Sektorová(22) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
zásady správneho telefonovania a elektronickej komunikácie
Príznak: Sektorová(22) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
vnútorné organizačné smernice - normatívne inštrukcie, vnútorné predpisy, interné normy
Príznak: Prierezová
Špecifikácia: Znalosť smerníc a predpisov Sociálnej poisťovne.
Perspektíva: Aktuálna
4
metódy evidencie
Príznak: Prierezová
Perspektíva: Aktuálna
4
metódy prešetrovania sťažností, podnetov a podaní vo vymedzenom rozsahu
Príznak: Špecifická
Perspektíva: Aktuálna
4
druhy sociálneho poistenia a zabezpečenia
Príznak: Sektorová(21) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
európska integrácia procesov v oblasti sociálneho poistenia
Príznak: Sektorová(21) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
znalosť systému a procesov sociálneho poistenia SR a EÚ
Príznak: Sektorová(21) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
odborná terminológia v oblasti sociálneho poistenia
Príznak: Sektorová(21) ?
Špecifikácia: Znalost odbornej terminológie a termínov z oblasti dôchodkového, nemocenského, úrazového poistenia, poistenia v nezamestnanosti a garančného poistenia a výberu poistného.
Perspektíva: Aktuálna
4
základy komunikácie, komunikačné zručnosti, metódy alternatívnej komunikácie
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
základné znalosti z predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, ochrany verejného zdravia a požiarnej ochrany; zásady bezpečnej práce a ochrany zdravia pri práci, zásady bezpečného správania na pracovisku a bezpečné pracovné postupy
Príznak: Prierezová
Perspektíva: Aktuálna
4
Stupeň EKR:
1
primárne vzdelanie
5
vyššie odborné vzdelanie
2
nižšie stredné odborné vzdelanie
6
vysokoškolské vzdelanie I. stupňa
3
stredné odborné vzdelanie
7
vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
4
úplné stredné odborné vzdelanie
8
vysokoškolské vzdelanie III. stupňa
Odborné zručnosti
rešpektovanie pravidiel ochrany osobných údajov v súlade s platnou legislatívou
Príznak: Sektorová(22) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
orientácia v dokumentácii, metódach, normách, právnych a ďalších predpisoch v organizácii
Príznak: Prierezová
Perspektíva: Aktuálna
4
ovládanie základných znalostí z predpisov na zaistenie bezpečnosti a ochrany zdravia pri práci, ochrany verejného zdravia a požiarnej ochrany; zásad bezpečnej práce a ochrany zdravia pri práci, zásad bezpečného správania na pracovisku a bezpečných pracovných postupov
Príznak: Prierezová
Perspektíva: Aktuálna
4
vyhotovovanie písomných potvrdení klientom o výplate dávok sociálneho poistenia
Príznak: Sektorová(21) ?
Špecifikácia: V súčinnosti s odborným útvarom vyhotovovanie písomných potvrdení klientom o výplate dávok sociálneho poistenia z aplikačných programových systémov Sociálnej poisťovne.
Perspektíva: Aktuálna
4
využívanie techník efektívnej komunikácie a mäkkých zručností
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
prijímanie telefónnych hovorov a e-mailových požiadaviek v rámci klientskej podpory
Príznak: Sektorová(20) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
poskytovanie profesionálneho poradenstva a komunikácia v oblasti sociálneho poistenia a individuálnych účtov
Príznak: Sektorová(21) ?
Špecifikácia: Poradenstvo v oblasti sociálneho poistenia (z oblasti dôchodkového, nemocenského, úrazového poistenia, poistenia v nezamestnanosti a garančného poistenia a výberu poistného).
Perspektíva: Aktuálna
4
vykonávanie konzultačnej a poradenskej činnosti v oblasti sociálneho poistenia
Príznak: Sektorová(21) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
krízová komunikácia s klientmi
Príznak: Sektorová(21) ?
Špecifikácia: Komunikácia s klientmi v hmotnej núdzi.
Perspektíva: Aktuálna
4
spracovávanie, resp. vybavovanie písomnej a e-mailovej korešpondencie
Príznak: Sektorová(22) ?
Špecifikácia: Spracovávanie, resp. vybavovanie písomnej a e-mailovej korešpondencie v súlade so štandardmi Sociálnej poisťovne (spôsob komunikácie, vystupovanie, etiketa telefonickej a mailovej komunikácie).
Perspektíva: Aktuálna
4
vybavovanie sťažností, reklamácií a podnetov klientov v oblasti sociálneho poistenia
Príznak: Sektorová(21) ?
Špecifikácia: Vybavovanie sťažností, reklamácií a podnetov klientov Sociálnej poisťovne v oblasti sociálneho poistenia a individuálnych účtov.
Perspektíva: Aktuálna
4
znižovanie administratívnej záťaže klientov
Príznak: Sektorová(21) ?
Špecifikácia: Proaktívne vybavovanie požiadaviek klientov a debyrokratizácia.
Perspektíva: Aktuálna
4
zabezpečovanie administratívnych činností
Príznak: Sektorová(22) ?
Perspektíva: Aktuálna
4
Stupeň EKR:
1
primárne vzdelanie
5
vyššie odborné vzdelanie
2
nižšie stredné odborné vzdelanie
6
vysokoškolské vzdelanie I. stupňa
3
stredné odborné vzdelanie
7
vysokoškolské vzdelanie II. stupňa
4
úplné stredné odborné vzdelanie
8
vysokoškolské vzdelanie III. stupňa
SZČ
Zamestnanie nemá vytvorenú verziu štandardu pre SZČ.
Pracovné prostriedky
Kancelárske prostriedky
Kancelárske potreby (perá, zošity, bloky a ostatné kancelárske potreby) Kancelárska technika malá (tlačiarne, faxy, skenery, telefóny, kalkulačky, stroje na úpravu dokumentov, prezentačná technika) IT výpočtová technika (počítače, úložisko dát, káble a konektory, klávesnice, myši, software...)
Tlačoviny, textové dokumenty
Odborná literatúra Zákony, vyhlášky, nariadenia
Profil práce
Charakter činností
Odborné nemanuálne práce ?
Postup práce
Presne vymedzený postup práce ?
Rámcovo vymedzený postup práce ?
Vedenie podriadených pracovníkov
Bez vedenia ?
Zodpovednosť za výsledky a hodnoty
Veľká zodpovednosť, prípadné straty sú veľké alebo ťažko odstrániteľné (nahraditeľné) ?
Popis
Tento projekt sa realizuje vďaka podpore z Európskeho sociálneho fondu v rámci operačného programu ľudské zdroje.
We use cookies on our website to give you the most relevant experience by remembering your preferences and repeat visits. By clicking “Accept All”, you consent to the use of ALL the cookies. However, you may visit "Cookie Settings" to provide a controlled consent.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
Cookie
Dĺžka trvania
Popis
cookielawinfo-checkbox-analytics
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional
11 months
The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance
11 months
This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy
11 months
The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.